Kommuneloven kapittel 25 gir kommunedirektøren ansvaret for god internkontroll i kommunen. Dette kurset bidrar til at kommunen oppnår egne mål og at innbyggerne får de tjenestene de har krav på. Kurset gir kommunedirektøren et verktøy til å øke kompetansen på de som forplikter kommunen økonomisk.
Det er ikke alle attestanter og anvisere som er økonomiutdannet, og noen synes det kan være litt overveldende, og unødvendig tungvint å gjøre innkjøp på vegne av sin enhet. Dette kurset gir de ansatte en bedre forståelse for rutinene og større mulighet til å gjøre ting rett på første forsøk. Kurset kan redusere frustrasjon hos både økonomiavdelingen og hos attestant og anviser.
Kurset skal:
Når kurset er fullført får den ansatte et kursbevis som sier at de har kompetanse til å gjøre innkjøp på vegne av kommunen.
Så hvorfor ikke redusere dobbeltarbeidet med å ompostere for å sikre at kommunen får momskompensasjon kommunen har krav på? La alle attestanter og anvisere ta dette kurset, og spar tid og ressurser. La oss gjøre økonomi enkelt for dem som ikke har tall i ryggmargen.
50% Ferdig
Registrer deg og få nyhetene rett i innboksen din.
Sjekk spamboksen, av og til kan mail havne der.